Vaddutmattning

Förra veckans hårda tränande blev för mycket för Raimo, han drabbades av total vaddutmattning. I torsdags var det så illa att han fick matas med bea i sugrör. Då är det illa minsann!! Dagen efter fick jag, Flode flodgris, mata honom med sked, förstå vilket jobb. Att passa upp på en kinkig lila stickad flodgris är inte direkt något som man gör bara sådär. Det skulle puffas upp kuddar och stoppas om svansar och så var det ett jäkla tjat om mera bea hit och dit. Mutter mutter.
Som tack för hjälpen har jag övertygat honom om att han borde passa upp lite på mig så jag har fått frukost på sängen varje dag den här veckan och det är inte mer än rätt. Så det så!

/Flode

För övrigt har vi funderat på något nytt. En helt revolutionerande uppfinning faktiskt. Det borde göras marshmallows med beasmak! Tänk att sitta vid en eld och trä beamarshmallows på ett spett och grilla så dom blir varma och smältiga. Helt klart något för alla gourmetflodgrisar. Undrar vem man ska kontata om man vill ha sånna? Vi funderar på om det är Reinfeldt eller ICA-Stig som är bäst. Ja vi får baske mig leta upp någon osm kan ordna detta åt oss!!

Ibland funderar vi flodgrisar på att gå i ide i duntäcket framåt höstkanten när vörtjakten är slut och det bara regnar men när vi överlägger lite mer så kommer vi alltid fram till att vi behövs. Världen skulle vara så tråkig och prosaisk
om inte vi fanns där och förgyllde tillvaron. Och vem skulle ta hand om all bea som behöver ätas? Eller chokladen? Nej, ide blir det inte i år heller.

Peace and Love, Puss och Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0