Vår förträfflighet!

Som första inlägg i en blogg passar det ganska bra att skriva om hur fantastiskt bra vi är (Flode ville använda ordet plausibelt, han tycker det är häftigt (Raimos anm.)). Raimo kommer från Uddevalla, det är jordens mittpunkt, här kommer Raimos egen förklaring:

"Alltså om man står i Udevalla och drar ett streck rakt åt väster, runt hela jorden, så kommer det tillbaka till Udevalla va? Sen tar man ett streck och drar rakt norrut, runt hela jordklotet och det kommer komma tillbaka till Uddevalla!! Där alla strecken möts, ja där är ju jordens mittpunkt, Uddevalla!"

Bara att komma från jordens mittpunk är ju ganska häftigt i sig men det är inte allt. Raimo är både snygg, snäll och ganska bäst. Närmare bestämt utomordentligt förträfflig. Dessutom är han lila och stickad! Vi får återigen höra Raimos ord, den här gången om hur han tog sig till Stockholm.

"Alltså, jag bodde i en stickkorg där mitt sanna jag inte riktigt kunde få ta den platsen jag är värd. Det var jag och massa ludd liksom. Så jag fick höra om det där stället i Stockholm va, där alla flodgrisar var välkomna och fick sova i en säng! Så jag drog alltså. Jag liftade med en lastbil heeela vägen. Hur häftigt är inte det? Jag fick prata med en äkta lastbilschaufför, han hette Jukka. Tror jag, det var länge sen nu."


Flode är född Stockholmare, en inföding med andra ord. Han har ett jobb, han har en människa att ta hand om. Det är ett ibland krävande jobb där det ingår journätter och en hel del resande. I sitt jobb har han varit utsatt för en del slitiga situationer och saknar numera öron men han hör alldeles utomförträffligt ändå! Flode har dessutom ett eget hur på Landet, tre våningar, badkar och vind! Det är inte många flodgrisar som har en så fantastisk rekreationsplats. Ett uttalande från Flode om jobbet:

"Det är ju inte vem som helst som klarar av det inte. Krävande är vad det är, jajjamen. Man måste vara stark, både mentalt och fysiskt, jajjamen. Det är jag. Jag har ju mina syskon som kan avlasta ibland men ingen sköter ju jobbet som jag, nej nej, det krävs något extra för att göra det och jag ligger ständigt på topp!"

Flode är erfaren och vis, han vet alltid vad som är rätt och vad som är fel. Det är tillexempel alltid rätt att blanda köttfärssåsen med bearnaisesås (bea) och alltid fel att ha bea på pannkakor och tårta. Det finns nog ingen som är lika fantastisk som Flode faktiskt, det är högst plausibelt (se det fick vara med)  att det är så det ligger till!

Två små flodgrisar i gräset

Kommentarer
Postat av: Paulina

Ja! Äntligen får man följa flodgrisarnas flodgrisar!

2009-08-01 @ 22:02:21
URL: http://paulinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0